Samenvatting Samenwerking
In de eerste les waren wij begonnen met het verdelen van de taken en het opzoeken van informatie. We hadden afgesproken dat we sommige onderwerpen samen zouden behandelen en sommige apart. In de volgende les zochten we weer informatie op en verwerkten dit tot een stuk tekst. De les daarna was Liv ziek, dus hebben Demi en Jochem een begin aan onze website gemaakt in de mediatheek. We wilden in de eerste paar lessen informatie zoeken en daarna het eindproduct ook in de lest proberen af te maken. Hier hadden we helaas te weinig tijd voor dus gingen we in de herfstvakantie verder.
Met elkaar hadden we afgesproken dat we allemaal op bepaalde dagen in de vakantie aan de site zouden werken. Demi op maandag en woensdag, Jochem op dinsdag en donderdag en Liv op vrijdag en zaterdag. Hierdoor zouden we zondag nog een hele dag hebben om de site met zijn allen na te kijken en te verbeteren. Hierdoor konden we het project op tijd inleveren.
Demi heeft de pagina’s home, oorzaken en gevolgen gemaakt. Jochem heeft in de les aan de home pagina meegeholpen. Liv heeft de pagina’s betrokken groepen, internationale interventie, kaarten Bosatlas en overig gemaakt. Helaas heeft Jochem zich niet aan de afspraken gehouden en heeft dus niet meer in de vakantie aan de site gewerkt. Nadat Liv en Demi hem daarop aan hadden gesproken, zei Jochem dat hij nog een aparte pagina zou maken waarop hij het doel van het conflict duidelijk uitlegt. Dit heeft hij op zondag nog gedaan. Ook heeft hij een extra pagina gemaakt genaamd: 'Waar is het conflict?`.
Evaluaties
Liv:
Ik vond deze opdracht leuk om te doen, maar ik vond het wel jammer dat we niet zelf onze groepjes mochten maken. De samenwerking ging heel goed in de lessen en ook in de vakantie. Ik vind het alleen wel jammer dat Jochem zich niet aan onze afspraken heeft gehouden. Demi en ik hebben hem daar ook op aangesproken. Hierna heeft hij nog wel aan de site gewerkt. Ik vond het wel fijn om met Demi samen te werken. Zij werkte erg goed aan onze site en deed precies wat ze volgens onze planning zou moeten doen. Ik denk dat ik wel veel heb geleerd bij het maken van deze opdracht, want ik snap nu meer wat er gaande is in bepaalde conflictgebieden.
Demi:
De samenwerking ging wel redelijk goed. We hadden het idee om in de les de informatie op te zoeken, en dan in de laatste lessen aan het eindproduct, de website, te werken. Toen we de website maakten hadden we een taakverdeling en een rooster wie op welke dag aan de site zou gaan werken. Dit ging alleen bij Jochem niet heel goed. Ons rooster was dat Jochem op dinsdag en donderdag er aan zou werken, hij heeft ook toegestemd dat hij die dagen kon, maar toen Liv en ik vervolgens op de site gingen kijken wat hij had gedaan, zagen we dat er op beide dagen niks was veranderd. Hierna hebben we hem aangesproken en gevraagd waarom hij niks had gedaan, maar hij zei dat hij niet wist wat hij moest doen, en toen heb ik hem gezegd wat hij zou kunnen doen. Hierna heeft hij de pagina's 'doel' en 'waar is het conflict?' gemaakt. Overigens vond ik het wel fijn om met Liv samen te werken, want ze hield zich goed aan het rooster en de taakverdeling en had veel goede ideeën. Ik vond dit een leuke opdracht om te doen, en ik vond het erg leuk om aan de site te werken!
Jochem:
Ik vond het een leuke opdracht en ik heb er erg veel van geleerd. In eerste instantie had ik mij niet aan mijn afspraak gehouden om er dinsdag en donderdag aan te werken, maar uiteindelijk heb ik op zondag nog Doel van conflict en Waar is het? gemaakt. Demi en Liv hebben het erg goed gedaan.
Bronnenlijst
- http://www.wikipedia.nl/
- https://www.quest.nl/artikel/hoe-is-het-conflict-tussen-israel-en-de-palestijnen-ontstaan
- http://conflictenteller.nl/isra%C3%ABlpalestina.html#b1
- https://www.youtube.com/
- http://jacs-sop.blogspot.nl/
Maak jouw eigen website met JouwWeb